Jak dobrać regały do własnego sklepu?

Prowadząc własny sklep stacjonarny, niezależnie od tego, jaki rodzaj produktów jest w nim oferowany, musimy zadbać o odpowiednią ich ekspozycję – tak, aby przyciągały wzrok klientów, a jednocześnie były rozmieszczony w logiczny, prosty do zlokalizowania sposób. Właśnie w tym celu powstały regały sklepowe, które są podstawą sprawnie działającego sklepu.

Na co zwrócić uwagę przy wybieraniu regału?

Firmy wyposażająca sklepy w regały sklepowe zazwyczaj w swojej ofercie posiadają co najmniej kilka ich rodzajów. Regały od każdego producenta są w stanie różnić się wieloma aspektami – na co zatem powinniśmy zwrócić uwagę w pierwszej kolejności? Przede wszystkim na…

  • solidność wykonania – regał, który kupujemy powinien stabilnie stać na ziemi; najlepiej byłoby, gdyby nie był ani za lekki, ani zbyt ciężki – powinien być odpowiednio lekki, by przemieszczać go po sklepie, ale zbyt ciężki, by łatwo było go przewrócić;
  • atesty – ma to znaczenie w szczególności w przypadku, gdy zajmujemy się sprzedażą produktów powiązanych z żywnością; musimy mieć pewność, że znajdujący się na powłoce regału lakier nie będzie wchodził z nią w żadne niepożądane reakcje;
  • wielkość i wymiary – im więcej miejsca na produkty będzie nam dawał regał, tym lepiej, jednak to wszystko musimy jeszcze dopasować do miejsca, które posiadamy w sklepie; regały zazwyczaj nie są przygotowywne  “na miarę” – będąc zmuszeni zdecydować się na standardowy rozmiar, dobierzmy go zatem w odpowiedni sposób, zważając na specyfikę naszego sklepu.

Jak rozlokować produkty, by trafić z nimi do klienta


Aby nasze produkty praktycznie “same się sprzedawały”, należy rozlokować je po sklepie w taki sposób, aby klient zwracał na nie uwagę. Sposobów na właściwe rozlokowanie produktów jest sporo, a wybrane z nich zakładają:

  • ustawienie droższych produktów z tyłu, albo dalej od wejścia – klienci, którym wyższe ceny rzucą się w oczy od razu po wejściu bardziej niechętnie podejdą do całej oferty naszego sklepu; warto więc sprawić, aby tuż na wejściu znajdowały się tańsze rzeczy; dobrym zagraniem jest również oznaczenie ich szyldem promocyjnym, który sprawi, że łatwiej trafią do potencjalnego odbiorcy;
  • bazowanie na spontaniczności – przy wyjściu albo przy kasie warto umiejscowić takie produkty, na które można się zdecydować w przypływie chwili, tylko dlatego, że je się zobaczyło;
  • ułożenie według rodzaju – ułożenie produktów według ich rodzaju i specyfiki pozwala na łatwiejsze ich odnajdywanie, zarówno przez nas, jak i klienta.

Wszystkie wspomniane powyżej elementy najlepiej będzie połączyć, tak, aby czerpać korzyści z każdego z nich.

Background obraz autorstwa freepik - www.freepik.com